Sådan vælger du infoskærm til din virksomhed

Sådan vælger du infoskærm til din virksomhed

Når du skal vælge den rigtige infoskærm til digital skiltning, er der mere at overveje, end man lige skulle tro. Det gælder især, når det drejer sig om at vælge den rigtige skærm.

Alle virksomheder er forskellige og har forskellige mål, som de ønsker at opnå med deres infoskærme. Alle har forskellige budgetter og indholdsmuligheder. Og hver enkelt har vidt forskellige fysiske rum at tage hensyn til.

Alle disse konkurrerende faktorer bør dog ikke overvælde virksomheder, der ønsker at tage springet til digital skiltning. Vi vil her tage et kig på, hvordan du vælger den helt rette infoskærm til din virksomhed.

Start med at stille de rigtige spørgsmål

Alle projekter er forskellige, men det betyder ikke, at der ikke er nogle centrale spørgsmål, som gælder for næsten alle:

  • Hvad forsøger du at opnå ved at installere en kommerciel skærm?
  • Fokuserer du på information, underholdning, reklame eller blandet indhold?
  • Hvad vil formålet med min skærm være?
  • Hvilken slags indhold ønsker jeg at vise? 
  • Skal dit indhold være dynamisk? Eller på faste billeder eller tekst?

Disse typer spørgsmål bør du have i baghovedet og stille dig selv i planlægningsfaserne af dit projekt. Efterhånden som projektet skrider frem, kan svarene ændre sig med tiden, efterhånden som andre faktorer, f.eks. budget og tidsplan, bliver bedre defineret. Jo mere specifikke dine svar er, jo mere sandsynligt er det desuden, at du vil kunne indsnævre dit fokus omkring infoskærm pris, størrelse og specifikationer for den digitale skiltningsskærm, du har brug for. Du kan tage et kig på https://nordicscreen.com/da/ for inspiration.

Find den rigtige skærmstørrelse

Dette er det spørgsmål, der lyder lettest at besvare og dog. Er det virkelig vigtigt, hvor stort tv’et er, så længe folk kan se det?

Der er to vigtige faktorer, som du skal huske på: størrelsen af det område, hvor skærmen er placeret, og hvor langt du forventer, at folk befinder sig fra dit tv. Jo større plads du placerer din skærm, jo mere engagerende og følelsesladede skal dine effekter være for at få seerens opmærksomhed. Hvis du har et virkelig stort rum, kan du overveje at bruge en videovæg.

Større videovægge (fra 45″ tommer) bruges bedst på steder som f.eks. messer, butiksvinduer, konferencer og klasseværelser. Mens en mindre reklameskærm er ideel til butikshylder, kasseområder eller mindre rum som apoteker eller frisørsaloner.

Afhængigt af hvad din LCD-skærm eller LED-skærm skal bruges til (reklamer, information eller underholdning), og hvad dit indhold skal være (videoer eller billeder), kan det også påvirke skærmstørrelsen.

Softwarekompatibilitet

Så du har fundet den rigtige skærm, tilføjet en infoskærm og finder så ud af, at alle de forskellige komponenter ikke fungerer sammen.  Problemet er sandsynligvis den software, som du forsøger at bruge. 

Hvordan skal du gå til værks for at vælge den rigtige infoskærm software? Der findes masser af softwareløsninger til digital skiltning, og det er afgørende, at du finder den løsning, der passer bedst til dine behov. Capterra er en virksomhed, der oplister en lang række virksomheder inden for infoskærme med produktinformationer samt anmeldelser, så du kan sammenligne produkterne.