Styrk din kundeservice med den rigtige emballage

papkasser

Styrk din kundeservice med den rigtige emballage

Styrk din kundeservice med den helt rigtige emballage og tag din netbutik til næste niveau. Den helt rigtige emballage er essentiel for dig, der har en netbutik. Der er mange overvejelser, når du skal vælge emballage. Skal du for eksempel vælge papkasser eller boblekuverter? Paprør eller pakkeposer? Her kan du læse mere om emballagens mange funktioner, og hvordan du vælger den rigtige, som passer til netop dine produkter.

Papkasser beskytter dine produkter

Den rette emballage har flere funktioner. Den helt grundlæggende funktion er, at emballagen skal beskytte dit produkt. Der må jo helst ikke ske skade på produkter fra dets vej fra din butik og ud til kunden. Emballage skal også beskytte andre mod dit produkt. Måske kan det løbe ud, eller det indeholder stoffer, der kan være allergifremkaldende eller på andre måder skadende. Derfor er det vigtigt, at du kender dit produkt godt, og altid tager professionelle med på råd. For eksempel teamet fra https://www.pack2.dk/ som er eksperter i papkasser og andre former for emballage.

papkasser

Emballagen som markedsføring

God emballage er dog andet og mere end beskyttelse. Den rette emballage bør også være en aktiv del af din markedsførings- og brandingstrategi. For emballage kommunikerer, helt enkelt. Når du står nede i pakkeshoppen for at hente dit seneste netkøb, har du sikkert lagt mærke til, at der er visse pakker, der er nemme at spotte. De er nemlig påtrykt afsenderens logo og navn på en måde, som gør brandet letgenkendeligt for eksisterende og potentielle kunder. Det er ikke tilfældigt. Umiddelbart er det en forholdsvis nem måde at få eksponeret dit brand på. Ikke kun over for dem, der har bestilt produkter i din netbutik, men også over for pakkepersonale eller kunderne i pakkeshoppen.

Styrk dit brand med den rette emballage

Du kan dog gå endnu videre end blot at trykke logo og navn på de papkasser og kuverter, som du sender af sted fra din netbutik. Den rette emballage er også med til at fremhæve dine værdier. Reklamerer du med, at din netbutik er særlig bæredygtig eller social ansvarlig, bør det afspejle sig i din pakkeemballage. Bryster du dig af at være social ansvarlig, så skal du måske også overveje, hvor din emballage bliver produceret. På samme måde bør en bæredygtig virksomhed sende i miljøvenlige papkasser og ikke i plastikforede kuverter. Her kan du med fordel tage din grønne emballage partner med på råd.

Emballagen beskytter mod tyveri

Sælger du dyre, highend produkter, kan du være fristet til at vise det i din pakning. Lad være! Emballage har nemlig også den væsentlige funktion, at den skal forhindre pakketyve. Det er desværre blevet en nødvendighed i takt med, at nethandlen stiger verden over. Men tag din emballageekspert med på råd – de ved bedst. Sælger du et eksklusivt produkt, kan du med fordel gøre rigtig meget ud af den indre indpakning. Brug silkepapir og andre former for gaveindpakning, når du pakker dine smykker eller tøj, og put det derefter i en papkasse beregnet til postforsendelse. Modtagelsen af din pakke og oplevelsen, når den bliver åbnet, er mindst lige så stor en del af din branding.