Mødebooking – lad kunden komme tæt på
Som kunde kan det være svært at finde ud af, hvad en virksomhed kan gøre for en selv. Og især hvis virksomheden tilbyder en service, kan det være svært at greje, hvad servicen helt bestemt involverer. Desværre kan det betyde, at kunden går over og vælger en anden virksomhed, og man derfor mister salg og indtægt. Men hvis du giver mulighed for mødebooking, kan det gøre det mere gennemskueligt.
Gør din hjemmeside brugervenlig
Mange mennesker har stødt på hjemmesider
pjecer, hvor der næsten står ”Vi kan alt”, hvilket altid er for godt til at
være sandt. Derfor er det uhyre vigtigt at jeres hjemmeside er nem at navigere
rundt i. Og lad være med at bombardere kunden med information om hvem I er, og
hvad I kan. Det kan hurtigt blive for meget. Hvis du formår at sælge dig selv
og dit produkt eller din service, kan du bede kunden om at kontakte jer. Dit
sidste mål er at få kunden ind på mødebooking, så de kan arrangere et møde med
dig. Hermed er det meget nemmere at sælge noget til specifikt den kunde, og du
kan spørge ind til, hvad de har behov for.
Hvis du har brug for hjælp til mødebooking og at fiske kunder ind, kan du
kontakte Partnerdialog.dk, som hellere end gerne vil hjælpe dig på vej. De
tager enten kontakt til kunderne for dig, eller finder kunder som I så kan tage
en dialog med.
Herefter skal du have godt styr på dit produkt, og hvordan du vil overbevise
kunderne om, at det lige netop er dig, de skal købe det af.
Mødebooking er din billet til salget
Idéen med mødebooking er, at du kan vise dit produkt til kunden, inden de låser sig fast på jer som sælger. Ofte gælder det store beslutninger, som for eksempel at købe et hus eller en bil. Det kan også være, du har så unikt og nyt et produkt, at kunden ikke rigtig ved hvad det er. Her skal du være skarp på at fortælle om det, så det bliver let og håndgribeligt at forstå. Selvfølgelig kan man ikke sælge alt til hvem som helst, men husk at det altid er din opgave at få kunden til at forstå. Det er ikke kunden opgave at blive solgt.
I takt med at
kende dit produkt, er det også vigtigt at du ved, hvem der ville have interesse
i det, det vil sige din målgruppe. Det kan ikke nytte noget at sælge et hus,
til en 15-årig, der lige har fået sit første arbejde. Derimod skal du kende dit
publikum. Her kan det være en fordel at lave en persona, hvilket er en
karikatur af den ideelle kunde.
Mødebooking er altså en effektiv måde at sikre salget, så længe du har styr på
din salgstale. For hvis du har styr på alt det, og kunden er i målgruppen, kan
det kun gå mod et salg. Og det er selvfølgelig netop det, du gerne vil have.